Seguim treballant amb el Photoshop i els COLORS.

Sessió de l’1 de Desembre del 2014.

Avui, seguint amb l’utilització del programa Photoshop em aprés a reduir la grandària d’una imatge per tal que sigui un format més eficient a l’hora de treballar amb aquesta imatge. Hem reduït el format del nostre cartell en 73 píxels/polsades i aquest n’és el resultat:

cartell tamany petit

ELS COLORS

A banda del Photoshop hem treballat els colors, és a dir la seva importància en la nostra vida quotidiana.

Un 85% de les nostres eleccions es realitzen pels colors.

Sabem que els colors tenen la capacitat de donar un significat a alguna cosa, per exemple, els colors càlids que criden l’atenció. Un cas molt conegut és el dels colors que utilitza l’empresa Mcdonalds per tal de cridar l’atenció dels clients: vermell i groc crida l’atenció per anar-hi a menjar però són colors tant vius que no permeten observar-ho gaire estona i per tant inviten a marxar ràpidament. D’aquesta manera poden complir els seus objectius, molts clients en poca estona. Però actualment els colors d’aquesta gran empresa han canviat, ja que ara són groc i verd. Segueix apareixent el color groc per cridar l’atenció dels possibles clients i a la vegada fomentar la rapidesa de les menjades i per tant tenir més nombre de clients. En canvi han canviat el vermell per el verd ja que volen transmetre la idea que els seus productes són naturals i per tant saludables i augmentar el consum per part de tots els sectors de la societat.

mcdonalds

El cercle del color desenvolupat per Isaac Newton ens ensenya: que hi ha colors complementaris altres que són càlids – freds o clars – obscurs.

circulocromtico2

El color té una dimensió psicològica i juga un paper important en la nostra vida, que ens influencia cada dia. Les associacions simbòliques del colors vénen determinats per reaccions emocionals i com a resultat de la nostra educació i cultura.També hi ha unes preferències cromàtiques pròpies de l’edat, sexe, lloc de residència o d’origen. Els consumidors més joves prefereixen escollir colors més vius; les persones grans prefereixen colors clars i senzills. Els homes prefereixen combinacions cromàtiques monocromes preferentment blaus i marrons i les dones prefereixen colors més elaborats. De totes maneres, la manera en que un color és percebut depèn de l’estat d’ànim del que mira i de les seves experiències personals.

Per tant, durant tota la història s’ha estudiat molt el tipus de colors que s’ha d’utilitzar en cada moment per tal de crear l’efecte que es vol transmetre a l’espectador. Per exemple, els anuncis són una exemplificació molt clara de com psicologicament ens presenten imatges en un color o en un altre segons la finalitat que tingui aquell anunci. En aquest cas molts anuncis utilitzen els colors càlids per simular puresa, joventut, etc. o més vius per recalcar passió, força i entusiasme.

Socialment sabem que els colors van associats a emocions:

Vermell: amor, passió, força i entusiasme, emocions.

– Groc: optimisme, felicitat, curiositat, espontaneïtat.

Taronja: Dinamisme, exuberància, sociabilitat, simpatia.

Verd: Naturalesa, esperança, generositat, harmonia.

Blau: calma, confiança, fiabilitat, ordre.

– Blanc: puresa, bondat, netedat.

Lila o violeta: Mort, secret, espiritualitat, secretisme.

– Rosa: Joventut, amor, calma, respecte, feminitat, assertiva.

Gris: Contemplació, avorriment, sobrietat.

Negre: Mort, misteri, sofisticació, elegància.

– Blanc i Negre: fa referència al passat o a aspectes negatius, malèfics…

2

Tot això s’ha anat definint al llarg de la història de la societat i ha estat marcat molt clarament per la societat i la cultura de cada indret. Sabem doncs, que hi ha colors que s’associen al gènere masculí i altres al gènere femení com podem veure a la imatge que apareix a continuació:

rosazul2

Deixa un comentari